Workshops

Het keuzeprogramma biedt een mix van innovatieve, maar ook concrete en werkbare workshops op terreinen als assortiment, lokale marketing, bedrijfsvoering en vakmanschap:

 

Workshop

Bezoek PLUS Briljant 2.0: PLUS Schimmel IJsselstein

Op woensdag 22 maart 2017 hebben wij onze tweede PLUS in IJsselstein geopend: PLUS J. Schimmel Panoven. Graag geven wij een rondleiding in onze winkel, die volgens het nieuwe PLUS Briljant 2.0 concept is ingericht.

In de winkel staan ambacht en de Makerij centraal. Daar worden verschillende producten vers op de winkelvloer bereid, waaronder pizza’s, sandwiches, pulled pork, warme kip en gebakken vis.

De nieuwe formule is een vervolg op de succesvolle Briljant formule en draait volledig om goed eten, voor iedereen elke dag. De PLUS supermarkten die volgens deze formule zijn ingericht, hebben nóg meer aandacht voor verse producten, presentatie en aanbiedingen op de winkelvloer. Tijdens de workshop kunt u dit alles met eigen ogen aanschouwen.

(ook interessant voor (assistent)bedrijfsleiders & afdelingschefs)

Door Dennis Schimmel

Dennis Schimmel

Plus-ondernemers Jaap, Johanna en Dennis Schimmel openden eind maart hun nieuwe supermarkt. Voor de familie Schimmel is het de tweede Plus in IJsselstein. Schimmel noemt het ‘niet de grootste, maar wel de mooiste Plus van Nederland’.

Workshop

Klantbeleving door medewerkers

Hoe klantbeleving meer wordt dan alleen een plank hout

Klantbeleving, de vakbladen en diverse publicaties staat er vol mee. Iedere formule is op zoek naar meer beleving om de klant binnen te halen én te houden. Maar wat is een beleving precies? En nog belangrijker, hoe kunt u ervoor zorgen dat klanten daadwerkelijk wat beleven in uw supermarkt?

In deze workshop gaan we aan de slag met klantbeleving met en door medewerkers. Hoe kunt u samen stappen zetten om de klanten meer te laten beleven? Met ondernemer Pel ’t Lam (Plus Dordrecht) kijken we naar theorie en praktijk van klantbeleving door medewerkers. Deelnemers gaan naar huis met inspiratie en handvatten om zelf aan de slag te gaan om samen met hun medewerkers klanten meer te laten beleven.

(ook interessant voor (assistent)bedrijfsleiders & afdelingschefs)

Door Pel 't Lam (Plus Doordrecht) & Kars Schaap (Marshoek)

Kars Schaap

Kars Schaap werkt sinds 2012 als retail consultant bij Marshoek. In deze functie ondersteunt hij retail ondernemingen in het realiseren van hun ambitie. Zijn missie hierbij is om duurzaam rendement te creëren voor zijn klanten, zowel in euro’s als werkplezier. Kars heeft zijn roots liggen in de retail en is afgestudeerd in de managementwetenschappen met als specialisatie verander- en implementatiekunde.

Pel 't Lam

Pel 't Lam is PLUS ondernemer. ‘Personeelstevredenheid = klanttevredenheid’, luidt zijn simpele maar overtuigende stelling.

Workshop

Local Marketing

Denk werelds, handel lokaal

Het slim inzetten van software kan je helpen bij je lokale marketing. Denk bijvoorbeeld aan emballage-automaten. Hoe kun je zo’n apparaat inzetten voor lokale marketingactiviteiten? Via de software uit deze automaten krijgt de retailer via een onlineverbinding inzicht in de werking van en de big data die wordt verzameld door de automaat. Ook biedt de software nieuwe mogelijkheden voor het beheer van (lokale) promotiecampagnes en interactie met de consument.

In deze workshop worden de mogelijkheden van software rondom lokale marketing op een interactieve manier behandeld. Jumbo-ondernemer en gastspreker Bas Wiegmans stapt daarnaast in de stoplights om zijn persoonlijke ervaringen te delen.

Door Bas Wiegmans (Jumbo Apeldoorn) & Jaap Schoppink (TOMRA)

Bas Wiegmans

Bas Wiegmans is ondernemer van Jumbo Wiegmans in Apeldoorn

Jaap Schoppink

Account Manager atTOMRA Systems BV

Workshop

Ontslagbeleid in de supermarkt

Iedere supermarktondernemer voert een ontslagbeleid. Dit kan tot in de puntjes uitgewerkt zijn, maar steeds per situatie (achteraf) reageren is ook een vorm van beleid. Daarbij is het goed om te weten wanneer ontslag wel of niet mogelijk is. Kan bijvoorbeeld ontslag plaatsvinden in de volgende situaties: een werknemer die liegt over zijn ziekte, een medewerker die tijdens werktijd steeds ‘rookpauze’ houdt, een medewerker die een blikje opdrinkt zonder deze (vooraf) af te rekenen, een afdelingschef die zijn handen niet van een hulpkracht af kan houden, een medewerker die eerst mediation eist en pas daarna weer wil re-integreren, een medewerker die niet goed functioneert, etc. De voorbeelden zijn talrijk en kleurrijk en kunt u deze in de workshop gerust aanvullen.

In deze workshop gaat Dico Bogerd, arbeidsrechtspecialist retail bij BVD advocaten, op interactieve wijze met u het gesprek aan over ontslag van personeel. Al naar gelang uw behoefte zal Dico Bogerd ingaan op concrete situaties en aangeven hoe uw ontslagbeleid vorm gegeven kan worden.

Dico Bogerd

Dico Bogerd is advocaat bij BVD Advocaten. Dico Bogerd stuurt binnen BVD advocaten het brancheteam retail aan. Zelf is hij als arbeidsrechtspecialist werkzaam voor ondernemers binnen vele retail formules (zowel food als non-food). Als retailadvocaat spreekt hij de taal van de retailondernemer en kent hij de branchespecifieke vraagstukken door en door.

Workshop

Grip op verzuim voor gemotiveerder en behoud van personeel

Krijg meer grip op verzuim en de verzuimkosten! Met als case Jumbo Supermarkten

Erwin zal het gaan hebben over meer grip op verzuim door gemotiveerder en behoud van personeel. Erwin zal veel de interactie opzoeken en vragen naar de ervaringen van deelnemers. In deze workshop gaan jullie samen op zoek naar manieren hoe motivatie onder andere gecreëerd kan worden (aan de hand van onderzoeken van onder andere Effectory en Mercer). Erwin eindigt met een integrale aanpak hoe verzuim voorkomen en vermindert kan worden door arbodienstverlening, collectieve zorg en inkomensverzekeringen op elkaar af te stemmen en gebruikt hierbij Jumbo Hoofdkantoor als praktijkvoorbeeld.

(ook interessant voor (assistent)bedrijfsleiders & afdelingschefs)

Erwin de Kroon

Erwin de Kroon is commercieel directeur bij Kettlitz Wulfse.

Organisatie

Partners

Locatie

Hotel Vianen
Prins Bernhardstraat 75
4132XE Vianen

Partner worden?

Wilt u ook partner worden van de Dag van de Supermarkt? Neem voor meer informatie contact op met onze accountmanager.

Michiel van Pampus
Accountmanager Distrifood
E: michielvanpampus@vakmedianet.nl
T: 088-5840696

Contact

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over de Dag van de Supermarkt? Neem dan hier contact met ons op.
Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.